Psalmów 120: 2: „Ratuj, Panie, duszę moją od warg kłamliwych, Od zdradliwego języka.”.
Każdy, kto pełni rolę przywódczą, staje w obliczu kłamliwych ust i podstępnych języków. Dawid był królem i znał to z pierwszej ręki. Możesz być szefem, pastorem, rodzicem i znasz żądło i ból kłamliwych warg. W pierwszym czytaniu wygląda na to, że Dawid mówi: „Panie, spraw, żeby ci co plotkują o mnie, zamilkli, uderz ich w usta.” Jestem pewien, że właśnie o to większość z nas się modli. Ale po bliższym przyjrzeniu się David nie mówi, że w ogóle chce tylko, aby jego dusza została uwolniona. Wielu twierdzi, że pisarz nie jest Davidem, ale wydaje się, że pasuje to do jego charakteru, więc pozostaniemy przy tym. Jeśli to jest Dawid, jest na wygnaniu. Niektórzy uważają, że jest to napisane w czasie, gdy uciekał przed Saulem i mógł odnieść się do czasu, kiedy miał okazję zabić Saula. Jego bliscy przyjaciele i doradcy tak go właśnie namawiali, ale odmówił. Ponieważ to jego dusza była zatroskana, bał się o nią, a nie o kłamstwa. Dusza w języku hebrajskim jest nefesz, która jest używana dla umysłu, twojego serca, a nawet twojej osobowości. Jest ściśle związany z ciałem i to jest to, co ma twoją dumę, która jest bardzo zraniona, gdy ktoś kłamie o tobie. Zwróć uwagę, że w wersecie 7 Dawid mówi nam, że jest za pokojem, podczas gdy kłamliwe usta i zwodnicze języki są usposobione na wojnę. Pisarz jest zmartwiony, kłamliwe usta i zwodnicze języki wprowadzają go w błąd, nie jest pewien, co jest dobre, a co złe. Słowo warga jest sepath, co oznacza usta, ale tylko w formie żeńskiej. Usta kobiety są uwodzicielskie i wielu mężczyzn zostało sprowadzonych na manowce przez pocałunek kobiecych ust. Te kłamstwa są kuszące, ludzie z chęcią usłyszą te kłamstwa, aby potwierdzić powód, dla którego nie lubią kogoś. Słowo kłamiące to szeqer. Ten rodzaj kłamstwa jest skorumpowany, oparty na zazdrości i /lub osądzie. To także kłamstwo od bliskiego przyjaciela, doradcy lub członków społeczności . Jesteś w bliskiej społeczności, w której doświadczasz zazdrości lub osądzających słów. Pisarz jest zaniepokojony radą, którą otrzymuje, lub przyjaciółmi ostro go oceniającymi. Możesz otrzymać 100 komplementów i nie myśleć o tym zbyt wiele, ale jedna osoba, która cię osądzi lub skrytykuje, której osąd zostanie z tobą przez cały dzień, całkowicie cię zdołuje. On także chce być uwolniony od zwodniczego języka. Słowo zwodnicze to ramyah. Są to słowa wypowiedziane, które są samolubne, zwodnicze, słowa nie zbudowane na objawionej prawdzie. Jednym ze sposobów wyrażenia ramyah jest udowadnianie z tekstu . To jest wyciąganie wersetu z Pisma Świętego z kontekstu, aby udowodnić swoją rację lub przekonać cię do zrobienia czegoś, czego nie jesteś pewien, a dana osoba uważa, że ma rację. Zwróćcie teraz uwagę, że David nie prosi, aby ci krytycy lub doradcy zostali uciszeni, on tylko prosi o wyzwolenie. Słowo wyzwolony to hasalah. Jest to imperatywna forma Hifil. „Panie, zrób coś, co sprawi, że moja dusza zostanie wyzwolona”.
Kolosan 3:15: „Niech pokój Boży rządzi (greckie – sądzi) twoim sercem” . Pisarz doświadcza ostrej krytyki. Jednak w każdej krytyce jest trochę ziarna prawdy. David nie chce odrzucić tej krytyki wprost, ale jednocześnie wie, że w tej krytyce jest wiele nieprawdy. Jego krytycy lub doradcy chcą wojny z królem Saulem. Ta rada może być zrodzona z zazdrości lub może być samolubna, ale Dawid jest zdezorientowany i prosi Boga, aby wyzwolił go z tego kłopotliwego umysłu, dał mu pokój. Jeśli pokój będzie rządził jego sercem, wtedy pozna, że decyzja, którą podejmuje, jest słuszna, że pochodzi od Boga.
0 komentarzy