Kto widział Jezusa, widział Ojca (Jan 1:18; 14: 7).
Cokolwiek Jezus słyszy od Ojca, objawia tym, którzy są Jego (Jan 15:15); cokolwiek Duch słyszy, objawia, objawiając Jezusa (16:13). Nie można mieć Syna bez Ojca lub Ojca bez Syna (1 Jana 2:23). Przez Ducha doświadczamy Ojca i Syna (Ew. Jana 14:23). Starotestamentowe fragmenty o JHWH (np. Iz. 25: 8; 49:10) dotyczą zarówno Ojca, jak i baranka (np. Obj. 7: 16-17).
Zamiast przedstawiać to jako trzy osoby obok siebie, do których odnosimy się kolejno, wyobrażam sobie to bardziej jako trzy postacie, jedną przed drugą, ale przezroczystą, tak że widzenie jednego ujawnia nam drugą. Chociaż są odrębnymi osobami, w modlitwie łączymy się z nimi razem. Kiedy modlimy się w imieniu Jezusa, modlimy się przez Niego do Ojca. Ale nie możemy naprawdę odwołać się do żadnego członka Trójcy bez pośredniego odnoszenia się do nich wszystkich.
pastor Krzysztof Wójcik
0 komentarzy