PIERWSZY ZBÓR W GDYNI

KOINONIA

05/03/2017
Zejście do Betelu i dwie niedźwiedzice

Nieraz zdarza nam się pomijać trudne do zrozumienia fragmenty pisma. Często nie zastanawiamy się nad pewnymi informacjami wynikającymi z tekstu, ponieważ wydają się one poboczne, nie wpływające na przekaz tekstu. Studiując Pismo winniśmy jednak skupiać się także nad tymi drobnymi z pozoru kwestiami. Opisana w II Księdze Królewskiej historia początku służby Elizeusza jest jedną z takich, w których należy skupić się nad tym, co autor chce przekazać między wierszami. Dogłębna analiza słownictwa użytego w tym opisie, topografii miejsc, w których dzieją się opisywane zdarzenia czy kontekstu kulturowego odkrywają coraz więcej treści. Czemu relacja autora mówi, że Eliasz schodzi do Betel, skoro położone jest ono na wzniesieniu? Dlaczego na Eliasza, posiadającego bujne włosy, grupa młodzieży woła “łysy”? Dlaczego Eliasz “przeklął ich w imię Pana”? Czy na pewno mamy tutaj do czynienia z młodzieżą lub dziećmi, czy może użyte w oryginale słownictwo określa inną grupę wiekową? Dlaczego te z pozoru błahe wyzwisko rzucone wobec Eliasza pociągnęło za sobą tak drastyczny wyrok Boży, skutkujący śmiercią tak dużej liczby osób? Czy pomsta należy do nas?

[ap_hap id=”1″ player_type=”classic” use_playlist_selector=”0″ active_playlist=”247″ active_item=”0″ default_volume=”0.5″ auto_play=”0″ auto_load=”0″ random_play=”0″ looping_on=”1″ auto_open_playlist=”1″ use_numbers_in_playlist=”1″ sortable_playlist_items=”0″ use_volume_tooltip=”1″ use_seekbar_tooltip=”1″ activate_playlist_scroll=”0″ sound_id=”player”]

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trójjedność - Misterium Apsolutum

Trójjedność – Misterium Absolutum

Jeden. Ta najmniej określająca, z punktu widzenia królowej nauk liczba całkowita, stwarza w życiu niejednego chrześcijanina mnogość pytań dotyczących...

Księga Obj. cz.6 – Synagoga i tron szatana

Zapraszamy do obejrzenia szóstej części z serii księgi Objawienia zatytuowanej “Synagoga i tron szatana”

Kobieta, która była grzeszna

Łaska jest lekarstwem na grzech.  Łaska jest dostępna dla wszystkich, jednak nie każdy wykazuje na tyle pokory i upamiętania by być w stanie po nią sięgnąć....

Kazn 11:1-6 – cz.21 Chleb na wodzie

Co oznacza puszczać chleb po powierzchni wody? Jak żyć na chwałę Bożą i mieć z tego satysfakcję? Czy to co robimy dla Boga ma jakiś sens? Czy jest to komuś...

Chrześcijańska perspektywa na seks cz.2

Mówisz: „Pokarm dla żołądka i żołądek dla pokarmu, a Bóg zniszczy ich oba”. Jednakże ciało nie jest przeznaczone do niemoralności seksualnej, ale dla Pana, a...

Kazn 10:1-12 cz.20 – Mędrzec i głupiec

Rzadko kiedy mienimy siebie samych głupcami, chociaż nie oznacza to, że nie postępujemy zawsze jak najmądrzejsze osoby na świecie. Postawa czy też decyzje...

Słowo dla zmartwionych

Jakie są najczęstsze przyczyny naszych zmartwień? Dlaczego nieustannie zadręczamy się negatywnymi myślami, mimo że wiemy, że źle na nas wpływają? Jak...

Gdy jeszcze byliśmy słabi

Gdy nasza duma wzrasta i poczucie o sobie, że jesteśmy kimś ważnym, przeznaczonym tylko do spraw wielkich to pojawia się zagrożenie, że nie zechcemy pochylać...

Zniechęcony

Pan sam pójdzie przed tobą i będzie z tobą. Nie zawiedzie i nie opuści cię; nie bój się więc i nie trwóż się!” Powtórzonego Prawa 31: 8 Tachat  pochodzi od...

Rozkoszuj się Panem – kilka słów od pastora

Ps. 37:4 : "Rozkoszuj się Panem, a da ci, czego życzy sobie serce twoje" W mojej młodości było wielu młodzieńców, którzy interpretowali ten psalm, że będą...

Jefte i jego ofiara

Przyjrzyjmy się Księdze Sędziów, w której każdy „robił, co mu się podobało”. Jednym z bohaterów jest Jefta z Gileadu. Jakim człowiekiem był? Czy służył on...

Sól ziemi

Dlaczego sól była i nadal jest tak ważna w codziennym życiu? Czy jesteśmy solą tej ziemi? Czy staramy się zapobiegać zepsuciu na świecie? Czy człowiek jest w...

Zapraszamy

DO NASZEGO ZBORU

0:00
0:00

Ta strona internetowa używa Polityka prywatności i plików cookies aby dać ci jak najlepsze wrażenia.